Pe masura ce experimentam o reaparitie a cazurilor Covid-19, pacientii ce au nevoie de asistenta medicala continua sa-si ajusteze asteptarile cu privire la aspectul asistentei medicale in viitor. Asistenta medicala digitala sau, pe scurt, telemedicina, deschide accesul acestora la un consult virtual, iar furnizorii adopta tehnologia telemedicinei pentru a satisface cererea tot mai mare de acces la ingrijire fara riscuri, convenabil si rentabil. Bine ati venit la noul nostru normal – epoca cabinetului medical digital.

telemedicina - iRM - Investigatii de inalta performanta pentru tine!

Optimizarea telemedicinei

Astazi, pe masura ce ne gandim la modul in care ingrijirea poate fi oferita intr-un mediu fara contact, multi furnizori isi dau seama ca marea majoritate a vizitelor se pot face virtual, fie printr-un apel telefonic, fie printr-o videoconferinta. Prin urmare, acestia isi evalueaza acum modelele de livrare de ingrijiri de la un capat la altul, cu un ochi catre care vizitele pot fi facute online, comparativ cu persoana respectiva.

Cei de la newsmed.ro se asteapta sa aiba cereri de evaluari ale simptomelor, la serviciile de sanatate comportamentala si chiar, intr-o anumita masura, la examenele fizice anuale si la gestionarea ingrijirilor cronice, care ar putea fi realizate fara a pasi vreodata intr-o unitate medicala, in functie de situatie. In mod similar, o mare parte din ingrijirea de urmarire, cum ar fi revizuirea rezultatelor testelor si rescrierea retetei, este ideala pentru un cadru virtual. Datorita usurintei accesului la ingrijire, ma astept ca aceasta tendinta a vizitelor virtuale sa devina noul normal, chiar si dupa incheierea pandemiei.

 

Preferinta pentru ingrijirea virtuala

Intr-un sondaj recent realizat, „91% dintre respondentii care au avut o programare pentru telesanatate au spus ca sunt mai predispusi sa programeze o programare pentru telesanatate in loc de o vizita personala in viitor”.

Aceste tendinte in telemedicina sunt validate de cercetari suplimentare. Potrivit unui raport, analistii prezic acum ca „vizitele de ingrijire virtuala vor creste la peste 1 miliard in acest an, 900 de milioane de vizite legate de Covid-19”. Aceasta trecere masiva la ingrijirea virtuala determina furnizorii sa raporteze de 50 pana la 175 de ori numarul de vizite de telesanatate, asa cum s-a vazut inainte de pandemie.

Vizitele virtuale sunt atat de usor de adoptat, deoarece cerintele tehnologice sunt destul de simple atat pentru pacient, cat si pentru furnizor. Consumatorii au nevoie de un smartphone, laptop sau computer desktop. Orice lucru cu o camera ar trebui sa fie suficient, impreuna cu un microfon decent, difuzor si conexiune la internet pentru a comunica cu furnizorul. Daca un pacient nu are niciunul dintre acestea, poate primi totusi un anumit grad de ingrijire prin telefon, e-mail sau text.

Telemedicina ofera, de asemenea, mult mai multa flexibilitate pentru vizitarea dupa ora si in weekend. Pacientii care locuiesc in zonele rurale, au programe agitate sau nu au un mijloc de transport constant pentru a ajunge la o unitate personala, pot apela sau da clic pe un link pentru a participa la un apel video. Accesul extins este extraordinar; de exemplu, un pacient din Republica Moldova din mediul rural ar putea sa discute cu un specialist rar care se afla in New York prin telemedicina. Pentru a face o consultatie virtuala cu un medic, puteti folosi platforma newsmed.ro

In plus, pe masura ce pandemia globala continua, optiunile de telemedicina ar putea reduce riscul pentru pacienti si furnizori prin evaluarea pacientilor care ar trebui sa participe la o vizita personala fata de cineva cu simptome care nu pun viata in pericol si care ar trebui sa ramana acasa.

In ceea ce priveste furnizorul, capacitatea s-a extins, astfel incat furnizorii pot vedea mai multi pacienti in mod virtual decat personal. Similar cu omologii lor pacienti, virtualizarea permite operatorilor sa aiba mai multa flexibilitate si control asupra programelor lor. Furnizorii vor vedea o crestere a volumului pacientilor si costuri generale mai mici, fiind rambursati la tarife comparabile cu vizitele in persoana. Datorita accesibilitatii, comoditatii si eficientei generale a serviciilor de telemedicina, costurile pot scadea pentru prima data in decenii, beneficiind atat de platitori, cat si de furnizori.

 

Telemedicina 2.0

In doar cateva luni, pandemia a accelerat adoptarea tehnologiei in industria medicala cu trei pana la cinci ani, dupa estimarea mea. In timp ce tehnologia a existat, a existat o oarecare reticenta in randul furnizorilor de a o implementa pe deplin, deoarece curba de invatare parea abrupta si nu era nevoie urgenta de a adopta. Pandemia ne-a aratat ca implementarea poate fi perfecta daca exista o strategie care sa ghideze achizitiile.

Ca orice industrie merge g prin transformarea digitala, poate exista o reactie de genunchi la implementarea rapida a tehnologiei. Pentru a evita supraincarcarea tehnologiei, care poate duce la lucruri precum epuizarea medicului, sisteme silentioase, ingrijiri neunite si abandon tehnologic, investitiile trebuie sa fie deliberate.

Deoarece pacientii prefera din ce in ce mai mult instrumentele virtuale, capabilitatile de autoinscriere digitala, cum ar fi programarea unei intalniri, furnizarea de informatii despre asistenta medicala / asigurari si primirea de comunicari online inainte si dupa programare, vor fi tot mai solicitate. In plus, tehnologia de monitorizare la distanta, atat pentru consumatorii activi, cat si pentru cei pasivi din domeniul sanatatii, va castiga probabil o tractiune in timp. Lansarea retelelor 5G si accesul sporit la internet in comunitatile rurale vor accelera si mai mult adoptarea.

La sfarsitul zilei, ceea ce isi doresc cu adevarat pacientii este accesul in timp util la ingrijire de la furnizorul potrivit, intr-un cadru potrivit. Pandemia a accelerat foarte mult nevoia si adoptarea de vizite virtuale, care serveste acum ca punct de acces viabil pentru pacienti oriunde s-ar afla. Telemedicina este aici pentru a ramane.

telemedicina - iRM - Investigatii de inalta performanta pentru tine!

consult prin telemedicina